Každý dům má svou historii a každý místní zná legendy.
Příběhy jsou všude, pomáhají nám definovat, kdo jsme, a dávají smysl světu kolem nás. Terry Pratchett, jako legendární autor, uvedl: „Vždy existuje příběh. Jsou to opravdu všechny příběhy. Slunce vycházející každý den je příběh. Všechno má svůj příběh. “ Dokonce i města mají příběhy.
Dobré příběhy a legendy jsou úžasnými nástroji pro učení, protože zapojují publikum a vyzývají je, aby přemýšleli a porozuměli světonázoru, kterému se prezentují. Zejména příběhy nám všem pomáhají rozpoznat a dát nám pocit sounáležitosti s naší vlastní kulturou a otevírají prostor do jiných kultur. Příběhy jsou kulturní poklady.
Na druhou stranu také technologie má dopad na náš život. Pratchett také napsal, že „Lidé si myslí, že příběhy utvářejí lidé. Ve skutečnosti je to naopak. “ Pokud lidé formují a definují příběhy, totéž lze říci o technologiích, zejména v pandemickém a postpandemickém světě, kdy bylo tolik lidí nuceno nějakým způsobem spoléhat na technologii pro svůj přístup ke vzdělání.
I když mnozí věří, že prezenční vyučování je příznivější pro výuku, neznamená to, že technologie nehraje žádnou roli; zejména inovativní a kreativní metody o zapojení a motivaci studentů. Jedním z takových příkladů, který je velmi málo využíván ve všech oblastech vzdělávání, nejen v jazykové výuce, je Digitální úniková místnost.
To je tedy základní cíl našeho projektu. Věříme, že můžeme použít příběhy (tradiční nebo současné) z různých kultur a umístit je do Digital Escape Rooms (DER), abychom vytvořili vzrušující, poutavý a jazykový zážitek.
Naším cílem je vytvořit DIGITAL ESCAPE ROOMS (únikové místnosti), kdy základem budou různé povídky, historky z minulosti i současnosti z různých kultur, nejen té naší, abychom vytvořili vzrušující, poutavý a jazykový zážitek.
Chceme vypracovat soubor moderních, inovativních výukových zdrojů, které pomohou rozvíjet jazykové kompetence u studentů. Zároveň věříme, že můžeme podpořit mezikulturní kompetence tím, že studenty seznámíme s příběhy, které přesahují rámec jejich vlastní kultury.
Výzkum jak učitelů, kteří pracují v našich jazykových školách, tak učitelů našich spolupracovníků, jakož i studentů, kteří studují v těchto jazykových centrech, jasně ukázal, že existuje silná poptávka po zdrojích pro výuku a učení, které mají smysl, motivují, jsou moderní a inovativní. Náš projekt byl navržen tak, aby produkoval zdroje, které splňují tuto poptávku.
Platforma, kterou používáme k hostování DER, také umožní dalším učitelům a studentům pokračovat ve vytváření vlastních příběhů a vlastních vzdělávacích aktivit. Naším snem je mít City Stories z celého světa spojující lidi a inspirovat je prostřednictvím kultury a jazyka k prozkoumání a lepšímu porozumění světu, který sdílíme.
Pojďme skončit s dalším citátem od Terryho Pratchetta. Protože i když víme, odkud příběhy pocházejí, a někdy je sledujeme, jak se nám mění před očima; a ačkoli učení je nikdy nekončící proces, víme, že se můžeme naučit, jak se učit, jak řekl Pratchett: „Je to stále kouzlo, i když víte, jak se to dělá.“
City Stories je projekt financovaný v rámci Erasmus+ (2020-1-CZ01-KA227-ADU-094205).
Partnery projektu jsou:
ILC International House Brno, jazyková škola
Uciliste JANTAR - ustanova za obrazovanje odraslih - jazyková škola (Chorvatsko)
Amber IT Solutions d.o.o. - technologický partner (Chorvatsko)
Molehill Holdings S.L.U. - partnerská instituce (Španělsko)